Sayfalar

29 Mart 2013 Cuma

Kakaolu Kurabiye- DUKAN


Günaydın A Dostlar!
 
Fon'da Arapça Titanik var...
Dinlemek isteyen buyursun

 Bir iki haftadır güne gün yazamıyordum neler yiyip içtiğimi...
Ama sebebim vardı malumunuz projeler!
Elhamdülillah son dakikada yazdığım 2 proje de Japonya Büyükelçiliği'ne ulaşmış.
Dilerim sonuçları da iyi olur.

Bu aralar sebze günleri kahvaltılarım böyle geçiyor. 
Biraz da yulaf kepeği galeta karışımından çok severek yediğim ekmeğim ve çay eşliğinde...


 Kahvaltıda yediğim pişmemiş hindi füme, jambon, pastırma, kuru etleri artık hafta sonuna saklamaya ve pişmiş olarak yemeye karar verdim.
Veya cips olarak yine fırında!
Tavsiye ederim gerçekten çok lezzetli oluyor.




Favori yemeğim, diyet yaparken de yapmazken de en sevdiğim şey:

Soya Soslu Sebzeli Tavuk
 


Akşam yemeklerim de böyleydi sebze günlerinde...
Sağlık nedenlerinden dolayı,
biraz da kilo vermenin sevinciyle bundan böyle dukan'ın güçlendirmesine geçmeyi planlıyorum.
Herşeyi sebzeli tüketmeyi,
ve yine de sağlıklı beslenmeyi inşallah...



Bu nedenle dün akşam kendime biberli, mantarlı, azıcık zeytinyağlı yumurta yaptım.
Çünkü daha önce hiç z.yağını kullanmıyordum, 
Burda azıcık da olsun kullanayım dedim.
Salatama da izinli olmadığı halde nar ekşisi ekledim ve sonuç PERFECTO!
 
 


Ve son olarak, akşamları canım muhakkak ve muhakkak tatlı birşeyler istiyor ama bazen güç bulamıyorum yapmaya.
Ne zamandır yediğimiz dukan yulaf kepekli kekten de sıkılmıştım.
Bu sefer 6 kaşık yulaf kepeği galeta karışımından yaptığım enfes kakaolu kurabiyeleri görücüye çıkarıyorum.
Koçişim de beğendi :)))
Akşam eve gelince fırından çıkmış kurabiyeleri görünce almış ağzına bir adet.
Bitirmeeeeeeee dedim! :)
Yanına da sütümü alıp batıra batıra yedim,
2 tanesi bile kesiyor insanı.
Hem de hepsi 2 günlük hakkınız.
Ama ben sabahları ekmek tükettiğim için hakkım daha da az kalmıştı.




 Tarifi:

-6 yemek kaşığı yulaf kepeği galeta karışımı
-6 yemek kaşığı süt,
-2 yumurta akı,
-3 yemek kaşığı tatlandırıcı,
-Yarım paket kabartma tozu,
-1 yemek kaşığı kakao 
(ataktakiler tarçınla yapabilirler, bir dahakine öyle deneyeceğim)

Yapılışı:

Fırını 200 dereceye ayarlayın ve bekleyin...
Tüm kuru malzemeleri kaşıkla karıştırın, 
sonra sıvıları ekleyin ve elinizde yoğurun (ellerini kirletmek istemeyenler kaşıkla denesin, ben yoğurdum)
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine 1 yemek kaşığı gelecek şekilde hepsini bölerek koydum.
12 adet çıktı toplamda.
200 derecelik fırında 15 dk. pişirin.

AFİYET OLSUN!
Hazırlaması 5, pişirmesi 15 dk!
Mucize olmalı.

İçi dışı gibi kıtır kıtır olmadı ama enfes oldu.

**** 
 

Hayırlı Cumalar ve güzel, güneşli bir haftasonu diliyorum.
Hava 20 dereceyi gösterecek bu haftasonu bakalım neler yapacağız?! ;)

KOCAMAN SEVGİLER


8 yorum:

  1. ben nasıl oldu da mantarı unutmuşum :(
    çok iyi oldu hatırlattığın :D
    eşim sevmediği için almıyoruz, ama diyette iyi gidiyordu=)
    bu arada ben zorunlu olarak ptesi/perşembeye geçiş yaptım:(
    bu şekilde çok yavaş ilerleyecek gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni gelincim benim de eşim sevmezdi de artık seviyor :)
      p.tesi perşembe derken? o nasıl oluyor?

      Sil
    2. b.b.turgut, dukan diyetinde protein ve sebze+protein günleri ayrılıyor.
      dilersen; 1gün protein 1gün sebze+protein
      dilersen 5 gün protein, 5gün sbze+protein
      istersen de pazartesi ve perşembe saf protein, diğer günler sebze+protein günü oluyor ;)

      inşallah bizimki de bir gün mantar sevenler arasına katılır :)

      Sil
    3. ben bu diğer kısmını bilmiyordum. görmemişim kitapta. gerçi bitirmedim de...
      evet böylesi daha iyi o halde ama o bölgesel olanlar için değil mi 5+2?
      sende bölgesel mi?

      Sil
    4. aramızda kalsın kitap bir zaman sonra sıkıyor :D
      bilindik şeyler anlatılınca :S
      aslında benim bölgesel, göbek, biraz kalça, biraz da bacak gitse çok iyi olur:)

      Sil
    5. evet ben de okuyamıyorum hep aynı geliyor :) ben kitabı ablama verdim, internetten pdf olarak indirdim burdan şimdi okuyorum.
      ben de karından şikayetçiyim. inş. istediğimizi veririz. :)

      Sil
  2. aayyyy benim jeton yeni düştü, bb turgut senmişsin :( bende uzun uzuna yazdım :p
    yorum yazdığın ismin daha farklıydı sanki :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BeBeKo idi ama google plus ne yazık ki değiştirdi.

      Sil

♥Güzel yorumlarınız için kocaman TEŞEKKÜRLER♥
•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Follow Me on Pinterest