Sayfalar

7 Aralık 2011 Çarşamba

Âlâ!...

        Sevgili Blog arkadaşım KelebekGibi bugünkü postunda Âlâ dergisi'nin düzenlemiş olduğu abonelik yarışmasında birinci gelişini ama galipken mağlup oluşunu anlatıyor sevgili dostlar. KelebekGibi'nin yazısı benim bu yazıma vesile olmuş oldu.
***

        Âlâ dergi'nin ilk veya 2.sayısındaydı sanırım benim nişan fotoğrafımı yayınlamışlardı. Ben de konuyla ilgili, dergiye 17 Haziran 2011 tarihinde mail atmıştım. İşte bu da mailim:

        "Merhabalar,

        Derginizi henüz elime almadım ama bir arkadaşım, nişan fotoğrafımın derginizde kullanılmış olduğunu söyledi. Merve Dağlı'nın çekmiş olduğu bir fotoğraftı ama benden izin alınmadı bu konuda. Bilemiyorum hangi resmi kullandınız ama izin alınması gerektiğini düşünüyorum. Eğer yüzümüzün görünmediği bir fotoğrafımızı kullandıysa bile bize ait bir fotoğraf olduğu için yine de bilgilendirilmemiz gerektiğini düşünüyorum. Bu konuda yetkili kimle görüşebilirim?"


Bu da yayınlanan fotoğrafımdı.

         Bu konuda kimse bana bir dönüş bile yapmadı.Bunu genellemek istemiyorum aslında ama bir tesettür dergisi bile insanların mahremiyetine özen göstermiyorsa daha ne denebilir bilemiyorum doğrusu. Evet yüz gözükmüyor belki sadece bedenim var ama bana ait. Dediğim gibi belki yayınlanmasına bir şey demeyecektim ama en azından bilgilendirilmek hoş bir davranış veya izin istemek kanuni ve ahlaki olurdu.

        Sevgili Elif Kavakçı'nın bu konuda benden izin istemesi ve benim nazardan korkumdan dolayı yayınlamamasını isteyişimdeki anlayış ne de güzel bir edepmiş meğer. 

        Bunu bloğumda da belirtmek isterim diyip aynen kopyalıyorum.

        İnternet ortamında izinsiz kullanımlara karşı koyamıyoruz belki ama bunu TÜM AVRUPA'YA YAYILAN (!) ve Türkiye'deki ilk ve tek tesettür dergisi'nin yapmaması gerektiğine inanıyorum. Bunun ben de hiç Âlâ bir davranış olduğunu düşünmüyorum.
       
          Ama yine de dediğim gibi, bunun için bütün yorganı yakmaya niyetim yok. Sadece kendimce daha doğru olduğuna inandığım bir yaklaşımı savunuyorum. En azından iletişime geçebileceğim bir kimse olsaydı o da fena olmazdı.

         

     

9 yorum:

  1. Bu tip seyler kesinlikle profesyonellikten uzak.
    Senin durumda apayri birseymis cnm.
    Bende kendimi bir dergi sayfasinda görsem, ki bu kafa görünmedende olabilir yinede sorulmadigindan tabiki rahatsiz olurdum senin gibi.
    Umarim sana da bana da bir dönüs yaparlarda hatalarini telafi ederler!!!Tamamen göz ardi edilirse iste o zaman gözümde hic yeri kalmayacak bu derginin...
    Senin durumun belkide daha ciddi boyutu var, yani kanuni olarak bir defa resminin izinsiz yayinlanmamasi gerekir! Sen eger fotografcina bu hakki vermediysen, yani fotografi her sekilde kafa göstermeden kullanabilir diye...ki bunu yapmadigini anliyorum yazindanda.
    Bu konularda daha bilgili bir arkadas belki bir aciklik getirir sana.

    Bazen haksizliklari söylemek gerek ki devami baska kisilere yapilamasin!

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Bu konuda daha önce bir şey söyleme gereği duymamıştım cevap gelmeyince ama şu an durumun daha da vahim olduğunu görüyorum çünkü bu yazımı ala derginin facebook duvarında da paylaştım ama herhangi bir dönüş olmadı.
    Ya oldukça duyarsızlar ya da hiç profesyonel çalışmıyorlar.

    YanıtlaSil
  3. Yok ne yazık ki. Sanırım duvarında paylaştığım da gözükmüyor ama etiketlemiştim onları. Belki haberleri hala yoktur ama bi türlü mesaj olarak gönderemedim neden bilmiyorum.
    Artık geçti gitti zaten. Sanırım kolay pes ediyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Bizde düğün fotoğraflarımızı Merve Dağlı'ya çektirmiştik.Facebook'ta bir sayfa profil yapmış.Bilseydik hiç fotoğrafımızı paylaşmamasını isterdik.Neyse ki yüzümüz gözükmüyor.Bir derginin bunu yapması çok garip ve profosyonellikten uzak.Aslında bir arkadaşım orada çalışıyor.Fakat geçmiş sayı yapılacak birşey yok.Ne kötü!

    YanıtlaSil
  5. eesraaanınblogsesi,

    ben de yüzüm olmadığı için sesimi çıkarmamıştım aslında ama onun için bile olsa sorulması gerekli diye düşünüyorum.
    umarım bunu duyarlar.

    YanıtlaSil
  6. Haklısınız.Ne diyelim farkederler umarım...

    YanıtlaSil
  7. bende diyorumm ben bu resmi bi yerden tanıyorumd diye adınıza üzüldüm gerçekten:(((hiç hoş değil davranışları...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık her yerde görmeye alıştığımdan sanırım biraz da kayıtsız kaldım, hakkımı da aramadım. Teşekkür ederim desteğiniz için.

      Sil

♥Güzel yorumlarınız için kocaman TEŞEKKÜRLER♥
•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Follow Me on Pinterest