Sayfalar

15 Kasım 2011 Salı

Yaşamaya Dair...

Uzuuun bir aradan sonra tekrar merhaba sevgili dostlar,
Bugün ben pek bir şey anlatmayacağım doğrusu, Nazım Hikmet anlatacak...

***

 Zeytin ağaçlarıyla meşhur Ege sahilleri bakın Nazım Hikmet'e neler hissettirmiş...





Çanakkale, Küçükkuyu'da bulunan Adatepe Zeytinyağı Müzesi'ne uğrarsanız, müzenin duvarında göreceksiniz Nazım Hikmet'in Yaşamaya Dair adlı şiirini.

Her sene muhakkak gittiğimiz Küçükkuyu'da bulunan yazlığımıza bu yıl eşimle ilk kez gitmek nasip oldu. Dönerken de her sene zeytin ve zeytinyağı aldığımız yerden bu sefer eşimle zeytinyağının yanında kahveli, kakaolu bir sabun aldım. Sadece yüzümü yıkamak için kullandığım bu sabunu yememek için kendimi zor tuttum diyebilirim :)

***
Adatepe'nin zeytinyağları gerçekten tattığım onca zeytinyağı arasında kendini aşık ettirdi bana.
Sadece beni mest etmemiş belli ki!..
Nazım Hikmet bile yaşamak yanı ağır bastığı için zeytin ağacı dikmekten bahsetmiş.
Sanırım zeytinyağına ekmek banarken hissettiğim hisle zeytin ağaçlarının arasında yaşarken hissettiğim his aynı...
Yaşamı ciddiye alma meselesi bu, tadına varma meselesi...

Yaşama dair başka ne söylenebilir ki?
 Yaşamak dışında hepsi yetersiz!


Fazla söze ne hacet!
***

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

♥Güzel yorumlarınız için kocaman TEŞEKKÜRLER♥
•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Follow Me on Pinterest